Může si Vodafone převést dlužné peníze?

Může si Vodafone převést dlužné peníze?

Dobrý den,
u Vodafone jsem měl dluh na dvou číslech. Vodafone přihlásila obě čísla do insolvence, ale správce posílal dluh jen na jedno číslo (fakturu), kde vznikl přeplatek. když jsem žádal o výmaz osobních údajů u Vodafone, bylo mi od společnosti sděleno, že tam mám přeplatek který mi musí vrátit, aby mohli vymazat osobní údaje, jinak budou dlužníci oni a já musím dát souhlas na jaký účet chci peníze přeposlat. Číslo účtu jsem tedy slečně nadiktoval a měl jsem čekat měsíc na vyřízení. Nic se nedělo a po urgenci mi přišel dopis, že si přeplatek přesunuli na druhou dlužnou fakturu a tím pádem mi nic posílat nebudou, neboť jim správce zasílal po dobu 5 let dlužnou částku jen na jedno číslo . Navíc píší, že tam mám stále dluh 3385,- po odečtení přeplatku a že tuto částku nepřihlásili k insolvenčnímu řízení, proto jsme ji nyní zadali k odpisu a nadále ji nebudeme vymáhat. Toto vše se odehrálo 7 měsícu po zrušení insolvence. Zajímalo by mě tedy, zda má Vodafone právo takhle jednat a nechat si peníze a proč tedy neinformovali o této situaci, během plnění insolvence, ins. správce, že zasílá částku jen na jedno číslo? Podle mě je to jejich chyba, kterou měli řešit v plnění a ne po 7 měsících insolvence. Kdybych se neozval, zůstane mi tam přeplatek 14700,- a po 5 letech bych byl z rejstříku vymazán a byl čistý. Není nějaká promlčecí lhůta na vymáhání dluhu? Děkuj s pozdravem hezkého dne.

Odpověď

Dobrý den,

pokud věřitel přihlásí do insolvenčního řízení více dílčích pohledávek, insolvenční správce provádí výplatu částek připadajících na jednotlivé pohledávky souhrnně (na jeden účet pod jedním variabilním symbolem, přičemž věřitel si musí tyto částky “rozházet” na jednotlivé pohledávky/účty). Proto na jednom čísle vznikl přeplatek, který však ve skutečnosti žádným přeplatkem nebyl, protože tento “přeplatek” připadal na druhou pohledávku (druhé číslo). Vodafone Vás tedy mylně informoval o vzniklém přeplatku, jelikož k žádnému přeplateku ve skutečnosti nedošlo. Vodafone si neponechával neoprávněně žádnou částku (pouze nepřevedl hned “přeplatek” z prvního čísla na druhé). A nedoplatek (dluh) ve výši 3 385 Kč, který nepřihlásil do insolvenčního řízení, odepsal (nevymáhá jej, protože ani nemůže).